måndag 23 februari 2009

Plötsligt händer det...

Ligger lite efter i planeringen så jag må väl ta och berätta om gårdagen också. Sov ut, vaknade halv tio, känns som det var eeeevigheter sen! Sen åkte vi in till Birsta och spanade efter en bäddsoffa som vi ska ha i gästrummet. Har ni märkt vad OTROLIGT dåligt det är med möbelaffärer??? Vart har de tagit vägen? Har vi kanske aldrig haft några? Jag menar, folk måste väl köpa möbler nån gång emellanåt också, de måste väl ha nåt att sitta i när de ska titta på sin nyinköpta tv från Siba, Elgiganten, MediaMarkt, Onoff, Audiovideo...ja jag ger mig fan på att ICA Maxi snart säljer tv-apparater också om de inte redan gör det. HERREJESUS vad mycket elektronikaffärer det finns men testa att hitta en möbel det inte står IKEA på! Vi åkte till Mio, det var den enda vi kom på förutom IKEA. Där hade de en exakt likadan soffa som på IKEA men priset var åttatusen till så det kändes meningslöst. Sen var vi en sväng på SOVA eller Sängjätten eller vad det heter. Där tog sig säljaren en titt på oss, bestämde sig att nepp det här patrasket har inte råd att ens köpa ett kuddfodral här så, ja ni kan ju gissa slutet:)Boom var vi också in på men de hade ingen bäddsoffa. Dessutom tjatade Arne hela tiden om att OM vi skulle köpa en soffa så MÅSTE vi ÄVEN köpa en SLÄPVAGN hihi. Så vid fyratiden var jag rätt övertalad så jag sa "Nu köper vi den där soffan så du kan åka och handla din släpvagn". Raskt som attans hamnade vi på K-Rauta där Arne sett en vagn han ville ha. Jag hade lämnat bestämmandet till honom, det enda krav jag hade var att han kunde väl iaf titta på FLER ÄN EN vagn innan han slog till. Så säljaren där gick och hämtade en skyffel och skulle skotta fram vagnen. Arne tog sig en noga titt på åket och... håll i er för här kommer det.....I SISTA SEKUND ÅNGRAR HAN SIG!!!! Den var inte som han hade tänkt sig, rapplig fastsättning av lämmarna och lite mer skavanker. Starkt gjort för någon som vill ha något så mycket och sen kommer till insikt och säger nej:) Så vi handlade mat istället, blev ingen vagn, ingen soffa, ingen tv-bänk eller soffbord.....billigt må jag säga!

Idag läste jag i tidningen: "Snygga får lättare jobb". Jag vet inte jag....ska man förfasas och hålla med eller tänka till och undra om det är hela sanningen? Jag tror på det senare alternativet. Okej om man skickar in en bild med sitt CV så lutar det nog förmodligen åt att den som ser bra ut har större chans till att komma på intervju. Vi dras ju till vackra ting av naturen eller? ( Även här är betydelsen av "vacker" olika från person till person men på det stora hela är bilden rätt lika va?) MEN! Om man kommer till en anställningsintervju med ett perfekt yttre men kortslutning inombords så får man nog packa sig hem med ett " Ring ALDRIG oss, vi kommer heller ALDRIG RINGA DIG". Man måste kunna sälja sig själv, vara öppen och ha en positiv attityd, har man inte det kan man lika gärna släcka lampan och somna om en stund till. Om jag går till mig själv så dras jag hellre till personer med ett positivt yttre än ett vackert, håller ni inte med om det? Poängen är att det RÄCKER INTE ATT VARA SNYGG! Inte ens i modellvärlden verkar det räcka. Nä jag tror jag måste läsa den där artikeln, erkänner att jag bara läste rubriken, och kontrollera tillvägagångssättet i studien. Peace out for now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar