söndag 8 februari 2009

Tiger still

Verkar inte funka det där snacket med vädergurun så jag kniper käft och SKOTTAR istället!
Här kommer lite bilder från idag:

Havsutsikt my ass...fortsätter det såhär får vi köpa en snöplog!


Det första jag ser när jag kliver ut på bron, kom nu ihåg att grannes hus är STORT men i detta väder finner jag det tämligen litet.



Har iaf skottat det viktigaste!



Ådi får svårt att spana in grannbilen för snövallarna är lite högre :)

Ser lite mysigt ut ändå med lite lulllull på träden.


Men allvarligt, nu införskaffar jag mig snart en omvänd dammsugare. Okej att vi får skotta men klockan 06.15 imorgon kommer ni vara glada att ni inte är mina grannar för iiiiiiiii vad arg jag kommer vara när jag måste rita en karta och ta med kompassen för att ta mig till bilen. Det slutade snöa.....för en KORT sekund.....nu vräker det ner igen. Hallåååå mr Northpole would you care for some ice bitte? Inte kan jag roa mig i snön heller för täckbyssorna är ju hos mamma och pappa....men tjocksockorna sitter på fötterna i alla fall. ME LIKE! Kanske ska meddela jobbet att det kan bli svårt att ta sig dit imorgon. Den här vägen är som Gazaområdet ungefär.....många blir lidande, alla vet att det är ett problem men ingen verkar veta vad som måste till för att fixa skiten! Har inte sett många snöplogar på den under den tid som vi har bott här, ingen grusbil eller vägskrapa.......tror de kör efter filosofin att om vi låter det bero så löser det sig av sig självt till sommaren. Jippi! Tur att man flyttat till gräddhylleområdet där praktiskt taget alla vräker sig med fyrhjulsdrift och hjul lika stora som min Ådi är hög! Börjar känna mig som Rödluvan, vargen jagar fram bakom mig där jag tutar på i bilen och försöker göra allt för att inte ligga först i bilkön. Puh it´s a struggle :) För övrigt är det en jättefin väg....sommartid kommer det vara ljuvligt att glida fram på den med Marmen beside me and the trees of the forest som klappar mig på axeln i morgondimman. Poesi!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar