söndag 22 februari 2009

Under all kritik....orkar man mer?

Jaha då var det dags att såga den tredje delfinalen i Melodifestivalen. Jo SÅGA för JÖSSES!! När jag inte trodde att det skulle bli sämre så...WHAM BAM KASLAAAM blev det ett riktigt bottennapp så dyn och sjögräs bara slaskade oss rakt genom rutan. Det var en sjuhelsikes tur att vi spelade in skiten så att vi kunde snabbspola annars hade nog akutpsyk haft fullt upp idag! Om vi återgår till de själva tävlande....vad ska jag säga? Var den här omgången ett skämt kanske, det är inte "på riktigt" de här tävlande som är med ock kvalar utan det här var mer som ett första aprilskämt från SVT:s sida....okej? Snälla säg att det är så!!! Det enda jag kan känna vore jobbigt med det är ju att i så fall har inte Mikael Rickfors fått vara med EGENTLIGEN och DET vore ju ett smärre missöde. Jag vet inte vad det är med mig och gamla svenska rockrävar men de ligger mig varmt om hjärtat, jag känner en respekt och blir lite lagom stolt över att vara svensk och kunna ha sådana musikaliska milstolpar att luta mig mot. Jaa jaaa jag erkänner att det var ingen kunglig låt direkt, inte ens en låt jag vill försvara men ställ honom i folkets park en varm sommarkväll så ska jag vråla "JAG SKA KÖPA VINGAR FÖR PENGARNAAAAAAA" tills jag blir hes! Bara det får mig att tiga om eventuell negativ kritik såsom scenspråk, låtval eller annat som kanske kunnat vara en aningens bättre.
Om vi nu fortsätter på spåret "svenskt".....har jag fattat fel eller är det inte så att vi ska framföra ett bidrag från SVERIGE? Vad ÄR då ett bidrag från Sverige?? När man tagit sig igenom misären och ser en jätte a la Goliat sprätta med skrevet över hela scenen och skrika ALLA ALLA då börjar jag fundera......Det kanske saknas några stavelser så detta egentligen är en hyllning till vår alldeles egna ALLA...N EDVALL?? För DÅ fattar jag ju hela grejen, men något säger mig att det inte är fullt så enkelt tyvärr. Inte ens Eilert, M A Nomminen och Dunderklumpen, alias E.M.D, kunde rädda oss från platt fall....herregud lill-Erik jag gillar ju dig!!!! I vanliga fall. Nej jag raderar gårdagens tävling och samlar nytt mod till nästa lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar