måndag 2 februari 2009

Fjortisyra efter fyra

Eftersom vi bara har en bil nu för tillfället (HOPPAS JAG) så hade jag det stora nöjet att florera på egen hand i stans affärer medan jag väntade på att Arne skulle sluta jobba. För det första var jag så trött efter träningen, hungrig på grund av att jag hade tränat och kissnödig då jag hade druckit en liter vatten under....ja just det träningen. Börjar fundera när jag läser det jag just skrivit om det är så satans hälsosamt att träna ändå moahaha! I alla fall, jag råkade ta fel rulltrappa när jag skulle upp till övervåningen på..ja vad heter det nu igen.......världshuset Inn formerly known as kort och gott världshuset, jösses börjar låta som Prince nu "formerly known as"....ja jag tog fel rulltrappa det var där vi var och eftersom jag var lite trött så bara stod jag och stirrade på den när den rullade åt FEL håll. Till slut hör jag ett, nej flera, asgarv i bakgrunden och där sitter ett snorungegäng, nej fel av mig MYCKET TREVLIGA UNGDOMAR, the youth of the nation, framtiden, U name it.....jag återgår nog till SNORUNGAR ändå. Jag suckar lite och försöker gömma mina hörselgångar bakom Gina Tricos enorma klädrea. Trots det så HÖR jag dem HELA TIDEN....de låter som Piff och Puff på speed.....kan aldrig tro att jag, hemska tanke, nånsin låtit på det sättet. Eller har jag? I så fall är jag lyckligt ovetande om det. Okej, ibland tycker jag att även jag slänger in ett "bah" eller "liksom" och då ryser jag för jag som hade MVG i svenska borde veta bättre meeeen även solen har sina fläckar. Fattar heller inte varför jag måste reta upp mig på sådana helt oväsentliga saker.....det är väl det, jag har inget annat att reta upp mig på, allt är relativt. Till slut så är det enda jag hör ett virrvarr av: "Mäh asså HAN bah GLODDE liksom sådär du vet aaaaa åsså sen bah så.....asså vafan göööööööruuuu ge fan i min mobbe assåååå guuuuu ja döööööör fatta va piinsam du ääää asså kan du inte chilla lite asså ja måste bah liksom beräääättaaaaa"........ja ni hajar tugget. Det är väl iofs inte deras fel, de har väl inte bättre fantasi än att klä sig som de ska på krogen varje dag fast just det ibland måste man ju softa och då finns inget bättre än brorsans alldeles för stora träningsbyxor, det är ju status det med, och hänga på stan i hopp om.....ja i hopp om vad? När jag var i den åldern (0-15 på ett ungefär) kom jag hem efter skolan, drog på mig overallen och åkte kälke med min bästa polare Peter eller i bästa fall brorsan om han ville förbarma sig över mig:) Moraltanten har talat!

1 kommentar:

  1. Man ska typ hålla sig borta från stan liksom.
    Ja bah har det typ skiiitbra som bor i typ buschen och bah åker in till staaan ibland liksom.

    SvaraRadera