tisdag 31 mars 2009

Ultimat ledigdag

Jag brukar inte tycka att det är så intressant att läsa när andra skriver vilket fantastiskt liv de har hela tiden, jag tycker det är roligare att läsa när man spyr galla över allt. MEN! Idag tänker jag göra ett grymt undantag för SATAN vilken BRA DAG jag har haft!!
Började med att jag klev ur sängen UTAN att ha ont i höger ben. Eller, det kändes lite men inte som igår då jag haltade runt som en skadeskjuten trebent pall..öh...ja. Så jag drog på mig lite kläder och satte fart ut i morgonsolen för en frisk promenad. Fantastiskt väder, vindstilla och varmt. Med solen i ryggen gled jag fram som värsta pantern längs vägen....eller inte. Det enda minuset var just det där med att gå, det var snorhalt överallt så jag fick liksom steppa lite, prova mig fram. Lite give and take, try and error. Klarar jag steget eller kommer jag ligga som en padda över vägen? Så istället för att ha en marschtakt likt en hitman på jakt såg jag nog mer jagad ut istället, japp som en nödig och nördig jagad stackare. Var dock ute på okända jaktmarker, det är ju jättefint häromkring!! Hittade igen Mittnorden-leden till och med, inte för att jag vet hur långt den sträcker sig eller ens vart den för mig efter nästa kurva men ändå. Vi har alla möjligheter till friluftsliv här ute, på lång eller kort sikt.

Sen satt jag och väntade på att Erica eventuellt skulle komma och hälsa på. Jag insåg redan vid elva-snåret att it ain´t gonna happen. Varningsklockor my friends när hon säger saker som "Vi ska "bara".....och så vidare...."SEN kommer jag om jag hinner". Älskade lilla gumman, hon har mycket att stå i :) Ja ä int bitter, jag vet hur läget är så jag ser fram emot nästa gång istället! Då kanske vi kan sippa på en somrig fruktdrink (alkoholfri naturligtvis, hon ska ju ha bebbe!) på altan, det slår lite bättre det än om hon kommit idag. Vi hade nämligen strömavbrott i några timmar, jag kunde varken elda eller koka kaffe, det var svinkallt här inne så what to do?
Jag ringde Sara, hon var ute i Birsta med sin mamma bl a. Svidade om och fikade där med henne, sen lyxade jag med en tur på egen hand, botaniserandes längs shoppingstråket. Hade bestämt mig för att införskaffa lite mer träningskläder så sagt och gjort. Kom hem med två linnen, en sport-BH (från HM så jag betvivlar starkt dess hållbarhet) och två t-shirts ni vet, "två för 99 spänn."

Sen var det dags för veckans inhandling av mat. Köpte lita nya grejer som jag ska testa, bland annat kokosflingor, de ska vara ett sjuhelvetes substitut för mjöl har jag hört. Inte för att jag fattar HUR men man har ju blivit överraskad förut. Kvällsmålet blir nog lite kesella och frukt.
Har fått nys på ett bytt bröd som jag genast måste spana in receptet på, tack Pernilla tuuusen tack!! Alla goda råd och trix besvaras med raketskjutning och champagne....eller nåt :)

1 kommentar:

  1. Detta är något jag ska testa :)

    Ägg och bacon muffins - 12st
    10 ägg
    1 dl vispgrädde
    2 dl riven ost (Fru Filur tog 200 gram)
    2 pkt bacon
    peppar
    Blanda ägg, grädde och ost. Klipp baconet i små bitar och stek.
    Blanda baconen med äggröran, peppra.
    Häll sedan smeten i muffinsformar, jag använde en teflonform men rekommenderar att man har pappersformar i så slipper man att smeten fastnar.
    In i ugnen i ca 175 grader i 20 minuter. (Fru Filur höjde till 200 grader för att få lite färg, men det kan ju vara individuellt hur ugnarna beter sig)
    Perfekt att ta ut ur kylen på morgonen, värma i micron en minut och njuta av snabba ägg och bacon :)

    SvaraRadera