måndag 24 augusti 2009

Är det bara sådana här saker....

...som händer MIG?
Ex:

När jag ska stanna och hämta posten så kommer det ALLTID en bil antingen bakom mig eller i mötande riktning så att jag aldrig kan bara köra fram, hämta posten, backa tillbaka och sen vips in på avfarten till oss. Nej jag måste köra fram, svänga över vägen och innan det hänt (med min superservo) så har det lyckats komma en från vardera håll som undrar vad fan jag håller på med Vill det sig illa så kommer bussen också och vill ställa sig där JAG står. Spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är så KOMMER. DET. EN. BIL.

Varje gång jag lagar mat så hamnar hälften på golvet. Idag t ex, när jag skulle rensa paprika så flärpte jag till stjälken så ALLA små förbannade kärnor drullade ut över köksgolvet. De hamnade SÅKLART INTE i vasken!! För¤##at!

Varje gång jag jobbat eftermiddag och är på väg hem så är det ALLTID RÖTT LJUS i stora korsningen in till stan......HALLÅÅÅÅÅ borde det inte logiskt sett vara grönt för huvudledspasserande såvida det inte finns en käft som vill åt något annat håll?

När jag ska handla så tar jag alltid fel kassa. Det är dagens sanning, Arne och jag brukar stå och tokskratta eller, ja HAN skrattar och jag brinner av haha. Det har ingen betydelse att jag tar den kassa som är heeelt tom för antingen krånglar kassan, det kommer en pensionär och vill växla en enkrona mot en femma eller så är expediten ny och vet inte vilken päronsort jag har valt och tvingas då tillkalla förstärkning som naturligtvis står ute i frysrummet och styckat kött.....eller nåt. ALLTID!

Bilkörning är ju alltid ett lustigt kapitel. Hur kommer det sig att jag ALLTID har en bil framför mig som kör EXAKT enligt hastighetsbegränsningen såvida det är 50 för gud förbjude att de tänker knalla upp till 70 och 90 finns inte på världskartan. Ingen mötande trafik, ingen bakomvarande. Bara jag och bilen framför....tuff tuff ska tåget gå.

Jag har även en förmåga att fastna med mina fingrar på skumma ställen. I dörröppningar, t ex i ingången till duschrummet på jobbet. I LÅSET där dängde jag in tummen och bröt till den...hur är det ens möjligt??

Jag tror jag ger mig där innan jag tråkar ihjäl er ordentligt men jag bara funderar.....det kan väl inte bara vara MIG det händer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar