lördag 1 augusti 2009

Stadsflanering

Eftermiddagen har jag och Arne spenderat på stan. Det var väldigt länge sen jag bara gick och strosade längs gatorna och att jag dessutom fick göra det med Arne var väldans mysigt. Vi var ute efter lite porslin, tallrikar och sånt. Det är ju sånt jäkla gnäll på att folk får äta direkt ur kastrullerna när de är här eftersom de få tallrikar vi har redan är omaka, i diskmaskin eller trasiga. Okej jag överdrev men det är inte långt ifrån! Vi hittade inga direkta favoriter. Visst det fanns, men då är man ju tvungen att veta vilka färger man ska ha i köket annars blir det ju lite knasigt om man köper turkosa tallrikar och har rött kök....typ. Så vi åt lite lunch, kikade på lite annat smått och gott och drog sen vidare till Hus och rum där vi "fyndade" två lampor. Tänkte ta en bild på dem men hade inget batteri i kameran så det får komma senare. Som vanligt har jag råångest över mina inköp. Tänk om de inte passar in någonstans sen när vi gör om i vardagsrummet eller tänk om jag hittar finare lampor någon annanstans. Suck ,jag blir så trött på mig själv. Arne var ju helnöjd över att vi actually KÖPTE nåt för en gångs skull. Oftast säger vi bara "En sån där skulle vi haft" och så blir det inget av det sen. Jaja, det är ju bara pengar håhåjaja :)

Nu har vi kikat på "The wrestler", ätit fisk och druckit vin. Snart blir det kaffe och tiramisuglass till "Marley and I". Kanske lite godis också, dags att mula i sig nu för på måndag är det tack och goodbye till sån lyx igen. Imorgon kanske det blir en tripp till urskogen på tu man hand. Hoppas det inte regnar bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar