måndag 31 augusti 2009

Sweden-Russia 1-0

Hade på känn att den här dagen inte skulle bli fullt så fantastisk som de senaste dagarna varit meeeeen ibland HATAR jag att ha rätt! Först är det typ den finaste sensommar/höstdag som kan skådas och var är jag själv? Står i ett pannhus och letar ventiler som ska stängas av eller öppnas. Bläääää!!!! Dagen började dock relativt lätt, det var mycket fika. Det bjöds till och med på lite striptease av några grabbar som skulle klättra ned i bränsletratten. YO GO GUYS!! :) Synd att jag inte hade en tjuga för fortsatt show eller en kamera så ni fått dela den makabra upplevelsen med mig!
Eftermiddagen blev lite värre, eller egentligen ska jag inte gnälla alls för såååå fasligt mycket var det inte att göra. Däremot tog det lång tid, blev kvar tills klockan var närmare halv fem innan jag lyckades ta mig iväg på gymmet. Tänkte först strunta i det och istället åka direkt hem och däcka i soffan men det gör varken mig, eller Arne för den delen, gladare så jag härdade ut. Det blev ett GRYMT BRA benpass, kommer garanterat kännas mer och mer för varje stund som går. Imorgon kommer det bli tungt att ta sig ur sängen på fler än ett sätt.

Men vad tror ni förresten att jag SER när jag sätter min lilla fot på gymgolvet? Tro för jösse namn inte att det är något vackert eller exalterande för se DÅ blir ni besvikna! Som en liten urvriden trasa står han där, min lille ryske "vän" från i våras. Han som hela tiden la sig i hur jag utförde övningarna, han som kunde prata ihjäl en döv etc etc........JAG BLIR GAAAALEEEENN!!!!!! Redan innan hade jag föreställt mig en tuff gymdag, mycket därför att vid middagstid verkar det som om alla "hej-jag-har-suttit-inne-hela-dagen-nej-förresten-hela-LIVET-utan-någon-att-prata-med-och-du-verkar-trevlig-så-jag-tänkte-att-jag-sätter-mig-här-en-stund-och-pratar-tills-du-reser-dig-upp-Inga-problem-jag-har-ben-att-gå-med-så-jag-följer-efter"...THAT KIND OG GUYS som alltid verkar magnitisera sig fast hos mig. Jag frågar mig än en gång: SER JAG UT SOM NÅN JÄVLA HEMSAMARIT ELLER?? Nä jag tänkte väl det! I alla fall, han var där och när han fick syn på mig styrde han genast kosan åt mitt håll. Jag tänkte att "No way José not today" så jag la till mig med en riktigt grym min a la "Skarsgård möter Tarantino and it´s gonna be messy", slet upp vikterna och murade upp en mental vägg. HÖR OCH HÄPNA! Grabben tappar siktet och viker av i alldeles lagom tid! HALLELUJA FÖR DET! Sverige-Ryssland ETT FUCKING NOLL!!

Extra skönt att sjunka ned i soffan efter den duellen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar