fredag 28 augusti 2009

Pengarna rullar, måste hålla Sverige flytande

Idag har jag och Arne varit ute och spenderat pengar. Var inte oroliga för det har baaaara varit nyttiga saker som vi inhandlat. Några smakprov finner ni nedan:

Först en ypperlig hjälpreda i vår hjälplösa slänt, en eldriven svävare som man liksom "kastar runt", lätt som en fjäder och helt enkelt fantastisk.


Nästa anhalt var Heca Mc-butik där vi fyndade varsinna boots. Det här är mina ex, Arnes är coolare med dödskallar och grejer på. Låter skitlöjligt när jag skiver om det men de ÄR faktiskt coola, fanns ingen bild på dem på hemsidan bara. Fick känna mig liten som ena tesked då jag provade två par byxor, tumstorlek 27 på ena och damstorlek 36 på de andra och de var PÅ TOK för STORA TROTS att jag hade jeansen under. Synd dock, det var superrea på dem :( Northbike hade ett par som passade suveränt men de var 2000 spänn dyrare också.....no no not today!


Vidare till Mio möbler där vi fönstershoppade denna godbit. Vi, eller jag iaf, har hela tiden varit inställda på en VIT sängstomme men alla vi har sett är ju förbannat töntiga och vi vill ha en maffig säng! Så nu har vi hittat denna....vette tusan hur vi ska bära oss åt nu. Hem och visualisera om helt enkelt. Det KAN ju funka med en svart, bara huvudet är med på det också!


Hittade en soffa också, PRECIS en sån som vi har tänkt på i fantasin. Den kommer APPSELUT att få flytta hem till oss när vi väl ska göra om vardagsrummet om sisådär......ja ett antal år.
Väl hemma slängde vi oss i gammsoffan och slötittade tv. Jag fixade en sviiingod rabarberefterrätt och sen har vi följt Kristallen på SVT. Alltså, Rikard Olsson mitt mediaomen sen jag var 14 och enda ljuspunkten på väg till skolan var hans "Morgonpasset" i P3, borde väl för helvete få ett EGET Kristallen-program dedikerat till sig. Han är heeeelt fantastisk (hmm använder det ordet rätt mycket idag haha). Däremot undrar jag vilka är det som röstar egentligen?? Först tänkte jag att det måste banne mig vara pensionärer ENDAST men så vann Carina Berg och då vandrar ju tankarna vidare. Inte vet väl pensionärerna vem Carina Berg är? Måste ringa mormor och fråga, noterar detta i min "to do-list" inför morgondagen, återkommer med svaret. Däremot så fick jag det bekräftat, inför hela svenska folket, att Kälen ÄR himlen! Joho jag citerar Janne Josefsson: "i himlen har de bara SVT" och så har det fanimej varit hela min långa uppväxt!! Därav min enorma motvilja inför SVT och deras program på senare år, Vem vet mest är väl det enda jag sett på längre än två minuter och det är inte det fantastiska innehållet som gör det programmet. Vid närmare eftertanke kanske jag borde ta en längre översikt, verkar ju ha missat en hel del så många priser som de kammar hem. Eller hur var det nu igen med pensionärerna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar