lördag 29 augusti 2009

Invigning har skett

Av mina inlines alltså. Drog på mig dem och tog en premiärtur till tennisbanan. Första biten är ju flack så jag fick ett grymt självförtroende och tänkte att det här går ju finemang det! Sen kom vi till ett litet aber längs vägen. Den LUTAR ju fanimej i 90 grader (känns det som i alla fall för en sån som jag som inte vet hur jag bromsar). Så där försökte jag hanka mig fram, testade att bromsa med högerfoten men då ville fötterna ta en oplanerad högersväng så det var ju inte bättre. Det slutade med att jag slängde ut armarna och fick tag i en lyktstolpe, nej jag ljuger inte, och där stod jag och hängde lite läckert medan jag funderade över hur i helvete jag skulle ta mig ur detta! Jag fick helt enkelt stappla fram på sidan av asfalten, det fick duga. Sista nedförsbacken tordes jag dra på i eftersom jag visste att det var direkt uppför sedan så stopp skulle det ta förr eller senare.

Tennismatchen gick sådär. Första gången jag spelade med "riktig" poängsättning. Arne vann med 6-2, hann bara spela ett set för sen var timmen slut. Det var roligt i alla fall, vi kunde liksom spela om bollen nu och inte bara "serve......tjoff....tjoff..ut". Går framåt!

Hemfärden gick mycket bättre. Det var ju mer uppför nu så jag fick rent av ta i för att ta mig fram. Undra om jag får träningsvärk i morgon? Än känns det inget i alla fall.

Vi har haft celebert besök också. Pernilla med familj har varit här på middag. Grillad oxfilé med klyftpotatis och diverse. Mycket gott blev det! De har inte varit här sen ja gud vet när så det var extra roligt att det äntligen blev av. Man skäms ju för fan nästan över hur sällan man umgås med folk! Synd att jag inte kom ihåg att dra fram kameran för det hade blivit roliga kort. Alfred är ett riktigt litet matvrak och satt med en hel korv i näven och mulade i sig :) De är så vansinnigt söta de små bröderna med heeeelt olika personligheter. Alfred är världens yrväder och Roland är hur lugn som helst. A little bit of this a little bit of that liksom. Åh jag känner att vi måste försöka hälsa på varann mer. De måste ju få åka båt och fiska med oss (när vi köpt en båt vill säga) och Roland måste ju få provåka motorcykel med "fräna Arne" som han sa hihi.

Nu har vi spanat på en kanonfilm med Bruce Willis och nu börjar en annan. Tjopp tjopp!

1 kommentar:

  1. Hey! Jag är heller ingen fena på att bromsa på inlines, brukar köra lite zig zag, det hjälper...annars får det stå till!..he..he

    Har inte glömt vad jag lovat skriva om...är bara så inåthampen trög med allt för tiden..men jag ser att du hittar veldigt bra fram i kost- och träningsdjungelen genom att läsa Bartoll :-) Ha en super dag!

    SvaraRadera