onsdag 5 augusti 2009

Societetsflickor

Slog på TV:n medan jag kokade havregrynsgröt och fick höra ett "nytt"(?) begrepp. Societetsflickor.....vad fan är det?? Help me out here. De är rika, vackra, unga och får special VIP-treatment över hela världen. De reser till varma platser på helgerna för att bättra på brännan, sitter på första parkett på de viktiga modeshowerna, spelar polo på nån vad-fan-vet-jag viktig tillställning, ser till att visa sig på de rätta insamlingsgalorna. Okej så långt är jag med, men VAD VAD VAAAAAAD är de kända för????? De pratar om "viktigaste" societetstjejerna på 70-talet......SJUTTIOTALET????? Och jag hör begreppet först NU?? Snacka om att jag måste vara totalt ute och så långt ifrån att ens komma i närheten av deras sopor.....like that!

Jag blir inte avundsjuk på dem och deras liv, inte på det stora hela. Det jag kan bli lite lack över är att de får prova på så mycket här i världen som vi vanliga dödliga måste kämpa till döddagar för att få göra. Jag menar, min dröm är att ta mig till USA och se Shawn Mullins spela, det är det jag mest av allt vill uppleva här i världen. Hur svårt skulle det vara för dem? Ta sitt privat-jet och sen tjopp tjopp så var de där redan innan han ens blivit inbokad! Jag antar att detta även kan vara en nackdel. Eftersom de har så lätt för att få och göra allt de sätter sina pretty little minds on så kanske själva upplevelsen inte blir lika stark. Det måste ju bli en vardag eller?

Har hittat en sida där jag kan lägga in hur jag äter och tränar,matdagboken. Jag blir fan inte klok på den där sidan. Kanske men bara kanske har jag ett uns dåligt tålamod. Som det verkar så äter jag på tok för lite protein......och jag som äter ägg, makrill, kött, fisk, fågel U name it till varenda måltid. Ja inte allt samtidigt med utspritt alltså. Suuuck, kanske ska steka på tio kycklingfiléer och mula i mig dem.....ENDAST! Näee.....jag vet inte jag, det här med att väga och räkna på maten tar en djävlulsk tid och jag vet inte om jag orkar. Eller, om jag kanske börjar så lär jag mig och behöver inte hålla på så efter ett tag. Vad tror ni, ska jag testa med det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar