onsdag 26 augusti 2009

Skrivarhelvete!

Kan man få psykbryt för mindre?
Just nu sitter både jag och Arne och förbannar skrivarjäveln. Den skriver GÄRNA ut blått så det skriker om det men svart.....näääää det verkar inte finnas i minnet. Jag tror jag blir galen!! Och vi måste få den att funka så att vi kan skriva ut en viktig räkning.....teknik....vem fan kom på det idiotiska konceptet?? Och jag som var så glad att jag kunde göra en powerpoint-presentation UTAN att svära en ENDA gång!! Pyttsan......jaja det var väl en världslig sak ändå jämförelsevis med andra saker. Ni må tro att jag trots allt har en rätt vidsynt och logisk syn på saker TROTS att jag ballar ur för minsta lilla :)

Idag har jag i alla fall fått fingrarna ur arslet och i alla fall PROVAT några par inlines. Pernilla och Anna-Carin var med, ja Filip den lille goungen var också med i vagnen. Såhär gick snacket:

"Letar ni efter någonting?" Säger en snubbe som stövlade förbi.
"Ja jag ska ha ett par inlines" säger jag.
"Det finns inte så branta backar i Sundsvall."
"Öh..nä...hä?"
" Nä det totalt dött, det är ju bara barn som åker inlines. Har du kommit på den idén nu?"
"Jooo."
"Det finns ju ingenstans att åka."
"Ehh..på asfalten?"
"Det blir ju bara knottrigt. Det ska vara om det är en cykelbana då och det finns ju inga såna."
"Jo i Matfors."
"Matfors....där är jag aldrig."
"Nähä men det finns en cykelbana där i alla fall."
"Jag ska kolla här bak om det finns, vad har du för storlek?"
"37 om det är som vanliga skostorlekar."
Karln pyser iväg och kommer tillbaka med två par....tydligen hade jag en "tacksam" storlek. De kostade 1500 spänn men jag skulle få dem för 900.
"Jag ska inte handla dem idag men jobbar du imorgon så tar jag dem då."
"Vart jobbar du nånstans som får lön DÅ?"
"Kommunanställd vettu."
"Då får du lön på fredag, det är den 27:e då."
Pernilla trycker dit honom lite, säger "Vet du inte vilken daaaag det äääär?"
"Jag vet bara vilken dag som jag betalar ut löner till mina anställda."
PERFEKT! Jag har haffat chefen!! Nu jävlar ska här mjölkas rabatt imorgon!! Sen tyckte han det var värdelöst med skydd, jag skulle ju åka med stavar. Jojo, han har då minsann inte sett mina självmordsattacker på de däringa inlinesen än! Däremot ville han gärna sälja på mig ett par stavar för 500 spänn......VAAAA????!!!!! Må ju räcka med ett par "vanliga" för 99....eller? MÅ ju tillägga att i detta inlägg ter han sig rätt uppkäftig meeen han var störtskön och trevlig så all heder till honom där på INTERSPORT. Sådär nu har jag gjort reklam för dem också!

Men vafan.....jag ORKAR INTE MER! Nu har pappershelvetet fastnat där bak i maskineriet...bara en sak att göra....dra ur kontakten och lägga sig i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar