söndag 30 augusti 2009

Söndag i soffan

Helt otroligt! Vi har säkert hundra tv-kanaler men det finns inte ett enda vettigt program att titta på. Är det ens möjligt? På en söndagkväll? Och varför låter Matthew Mcconaughey alltid så retarded i alla filmer? Är det på grund av hans släpiga dialekt? Så länge han kniper igen kan jag förstå varför han hamnar på alla sexiga listor i världen men det går liksom inte ihop när han börjar snacka. Men det är vad jag tycker det.

Idag har det varit en otroligt lugn söndag. Vaknade föra åtta, tog en löptur och sen var det sjuuuukt gott med en leverpastejmacka med gurka och tomat. Efter det städade jag sovrummet och bytte till gosiga rena sängkläder och sen smetade jag ihop en rabarberpaj medan Arne klippte gräsmattan. Vanligtvis är det på mig den lotten brukar falla men inte idag. Mamma, pappa och mormor kom och hälsade på. I vintras fick jag TJAAATA hit mommen med dessa ord: "Jag LOVAR att inte tjata på hela sommaren om du kommer och hälsar på nu." Det löftet har jag hållit men nu är liksom sommaren kind of over så nu var det dags igen :) Fast jag behövde inte tjata, hon kom frivilligt. I love my grandma!

Känns riktigt jobbigt att det är måndag imorgon. Allt börjar om. Matlådor ska fixas, träningsväskor ska packas och på jobbet kommer det vara rätt tufft ett tag framöver. Bäst att inte tänka på det utan istället fokusera på allt roligt folk jag kommer träffa. På onsdag (tror jag att det var i alla fall) bär det av till Härnösand för min presentation för de nykomna KY-arna. Jag har fått ihop en PP men har inte riktigt koll på vad jag ska säga. Får väl dra en improvisation känns det som, spelar ingen roll hur förberedd jag än skulle vara så kommer nervositeten att osa. Fixar inte det där seriösa så bra, är mer lagd åt skoj-hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar