måndag 17 augusti 2009

Grym jobbhelg

Grymt BRA jobbhelg skulle jag vilja säga! Båda tolvtimmarspassen swischade förbi som ingenting. Det har hänt smågrejer hela tiden, jag har fått fundera, klura, mixtra...så jäkla SKOJ när det händer grejer och man faktiskt är MED på VAD som händer :)
Hemma har Arne varit en mönster-housewife, heeeeelt outstanding! Han har lagat mat, tvättat, handlat, vikt tvätt, klippt gräs och städat. I FYRA timmar gnodde han huset igår, jag fattar inte hur han orkade med gott mod. Själv skulle jag ha stupat efter två, kastat ut dammsugaren, demonstrativt landat på soffan och vägra göra ett handtag till. Nänä inte Arne inte, han tyckte att "det var väl ingenting, det gick snabbt." Jojo! Är det där något som gäller killar överlag? Känner de inte av "måsten" som vi gör? Jo förmodligen, men jag undrar på vilket sätt. För mig är det som att ha en snara runt halsen samtidigt som jag kvävs med en kudde. Arne är mer som att han rycker på axlarna, kavlar upp ärmarna och hugger i. Nemas problemas. Utomhus har jag inga problem med måsten, jag klipper gärna gräs, snickrar trapp, sopar taktegel you name it, men när det kommer till inomhusgörorna.....då vill jag bara SPY!

Idag tog jag min promenad i total tystnad, ingen musik i öronen alltså. Jag tänkte nämligen att jag skulle lyssna på naturens ljud i stället. Vad har hänt med fåglarna? De har slutat att kvittra mer eller mindre, allt jag hörde var kråkor och skator som kraxade och skrattade. Hösten kommer mer och mer inser jag trots att jag inte vill. Vi tog in trädgårdsmöbelns dynor igår också, blommorna har frusit till sig så de ser lite vissna ut. Nej det är nog dags att städa bort sommarens skrud och lite smått peta fram höstens finaste sidor.

SÅ, vad händer i veckan då? Jo jag ska träna, jobba, kanske plocka blåbär om det finns och hinns med, gå på en sen bröllopsfest (de gifte sig i smyg i december och har festen nu)....tjaaaa det är väl det som får plats i min vecka. Innehållslöst inlägg idag jag vet, men hjärnan är tom på intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar