torsdag 27 augusti 2009

Mina nya fina inlines....

Med stolthet i rösten kan jag nu deklarera: JAAAA JAG HAR ÄNTLIGEN KÖPT MIG ETT PAR INLINES!!!! Såhär ser de ut:



Och såhär sketasnygg är JAG i störtkrukan :)



Gjorde ett ärevarv ute på parkeringen bara för att se om jag ens kunde manövrera mig framåt och johoodå se det kunde jag! Få se om jag vågar mig ut på vägen i helgen, får väl sikta på att ta mig åtminstone till cykelbanan vid kyrkan, det känns ju tryggast det. Arne skulle haft ett par han också, tror att det är lättare att locka med honom på en sån tur än en vanlig enkel promenad. Hade en tendens att vilja åka som man gör när man åker skridskor men riktigt så går det ju inte att göra. Sen var det fan svårt att göra överkliv med högern, alltså som om man åker i en kurva. Jag har ju bromsen på höger fot och då blir den lite längre än den vänstra varvid den högra tar i när jag kliver över.....hajar ni? Anyway, jag är grymt nöjd än så länge. Känns som det var värt det TROTS att jag hade ångest över att slänga ut så mycket pengar på något så osäkert. Men men, man lever ju bara en gång right?
En tanke slog mig förut när jag låg i soffan, nöjd efter att ha slängt i mig en par koppar kaffe och två ostmackor. Jag var så förbannat hungrig när jag kom hem så jag orkade inte ens med mig själv. Hann inte ens bära in grejerna från bilen utan bara MÅSTE äta!! I alla fall, jag blir rätt grinig när jag inte får mat och tycker då att världen må vara helvetet över allt helvete. Jag vill handla en massa saker som jag inte tycker att jag har råd med, jag vill göra en massa saker som jag inte tycker att jag har tid med, jag vill åka nånstans men tycker inte att bilen håller ihop, jag vill.....ja U see where I´m heading? Jag tror banne mig att jag ska bita ihop och hålla käft ett tag! Ska väl vara fan så glad över att jag är frisk och ens KAN handla på egen hand! Läste i Aftonbladet om Nana Hedin, sångerskan som stått bakom många världsartister och som nu har fått elakartad cancer i tungan. Hon vet inte om hon kommer kunna sjunga igen, än mindre om hon ens kan bo kvar i lägenheten eftersom hon inte har det så tryggt ekonomiskt på grund av att hon är egen företagare och ja, sjunga kan hon ju inte just nu. Brrr, jag ryser ända in i märgen. Nej det är nog bäst att ta ett steg tillbaka varje gång man tycker att allt är hopplöst så kanske man gnäller lite mindre!

1 kommentar:

  1. Cool hjälm! Jag har en likadan när jag cyklar, stilren och skön. Har du din med när du cyklar?

    SvaraRadera