tisdag 25 augusti 2009

Semestervibbar

När bror och The drar till Spanien så ska väl inte jag vara sämre tänkte jag och bullade upp ute på altan. Såhär har jag spenderat eftermiddagen:








Tyckte jag var värd det efter ett gympass och dammsugning :) Har kommit på en lite underlig sak vad gäller mig. Jag kan inte bara vara hemma en dag utan att göra något vettigt. Jag är lat av naturen det ska jag villigt erkänna men jag måste nästan göra något innan för att "förtjäna" den där latheten. Idag hade jag ett fasligt bestyr med hur jag skulle lägga upp dagen. Träna först givetvis, sedan hade jag en mängd förslag. Ta en promenad bort till Ica för att handla ingredienser och testbaka det där LCHF-brödet Therése hade recept på, dammsuga, tvätta eller kanske lite av varje? Jag satsade på dammsugning. Promenad till och från Ica hade tagit drygt två timmar inklusive handling så det orkade jag inte idag.


Har i två dagar på väg till gymmet sett två tanter som är ute och går stavgång tillsammans. Det ser så otroligt mysigt ut! Jag saknar verkligen att ha någon kompis som bor nära och som har samma vansinniga intresse som jag har. Med nära menar jag så nära att man slipper ta bilen för att umgås. Inte för att det är någon jättekatastrof men det är så mycket enklare att bara ringa och säga "Hej ska vi ta en promenad" och slippa planera inför det. Faktum är att jag är nog inte som "alla andra" tjejer ibland, när jag ska umgås så umgås jag gärna som killar umgås. Alltså, de hittar på faktiska saker, typ åker och fiskar, tar en tennismatch, åker till en stuga för att dricka öl och basta en helg etc etc. Bounding av högsta grad. För mig och mina tjejkompisar blir det mest "fika på stan" kanske en promenad eller en filmkväll. Det är ju såklart supermysigt och skoj det med men jag skulle bli skitglad om någon ringde mig och sa "Packa väskan nu drar vi och fiskar och tältar". Nu skyller jag inte på andra, jag har ju själv aldrig kommit med det förslaget så det vore lite att dra ett karateslag mot Bruce Lee eller så :) Ärligt talat så vet jag inte ens om någon skulle nappa på det. Eller? Något som jag i alla fall tänker tvinga en kär gammal vän till är att göra Tjejklassikern tillsammans. Hon kommer fan inte undan, ETT ÅR ska det ske om jag så ska piska henne till det haha! Eller en tur till Kebnekaise. Jag kanske skulle anordna en sån grej och se vem som nappar på det. Det var fan en bra grej det!


Nog om det nu. Hur går det då med min kära magträning? Det var....tre veckor sedan tror jag.....som jag lade ut bilder på min mage. Efter det har jag kört det där programmet 2-3 ggr i veckan och än så länge har resultatet blivit detta:







Jämförelsevis med denna bild så verkar det som att det i alla fall går framåt:



Ser dock inget enormt sexpack där men något tunnare ser det ut som att det blivit runt naveln. Jag har även fått en liten muskel att framträda om jag står på ett väldigt specifikt sätt och verkligen SPÄÄÄÄNNER magen men det fick jag naturligtvis inte med så det syns i kameran. Japp då vet ni uppdateringen på min mage, måste varit väldigt spännande att följa :)
Nu sitter jag och väntar på att få skjutsa bror, The, Ove och Maggan till tåget som ska ta dem till Arlanda och vidare till Spanien. GUD SÅ AVIS JAG ÄR!!!!! Mest avis är jag på att de åker ett helt gäng, 18 pers tror jag att de skulle vara om jag minns rätt. Önskar att vi och vår släkt också kunde göra en sådan resa en gång i livet. Det ser så mysigt ut med stora familjemiddagar där det stojas och skrattas, ett minne för livet verkligen! Önskar dem en supersemester för det förtjänar de verkligen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar