torsdag 20 augusti 2009

Mix Megapol....

...VARFÖR i allsin dar låter ALLTID vädertjejen så täppt i näsan?? Det är något jag funderar över varje gång jag hör henne. "Bädret idagg förväntas bli bulet bäd uppehåll" SAY WHAT? Är det mikrofonen? Sviter efter livslångt missbruk av nässpray? Anstränger hon sig för att låta klar så det istället blir tvärtom? Ja jag vet inte men jag har god lust att ringa i och fråga. Kan inte ens få en bild av henne. De flesta människor man bara hör och inte ser skapar man sig en bild av rätt snart men i det här fallet är det fanimej omöjligt. Ni förstår att jag måste ha MASSOR att tänka på när jag rattar till eller från jobbet :)

Idag har jag gjort fel på jobbet, eller ett misstag kanske jag ska säga. Inget allvarligt dock, jag råkade fläska upp en.....ja är det någon mening att jag berättar? Jag provar i alla fall: Jag skulle öppna en ångledning som varit stängd på grund av att det skulle svetsas på den. När en ångledning är kall och ska värmas upp kyls ångan ned från början, det blir vatten av den (kallas kondensat). För att få ut vattnet ur ledningen måste den dräneras. Häng med, bare with me en stund till, jag är snart färdig! Nu var fallet så att dräneringen visserligen var öppen men den var liiiite föööööör öppen så när jag öppnade ventilen så flåsade det till rätt rejält. Brandlarmet gick och där stod jag och slet mig i håret och undrade var tusan jag skulle få stopp på skiten. Det fick jag rätt snabbt, duktig kicka, men nu har jag i alla fall lärt mig nånting. Det hade jag inte gjort om jag inte testat så det så! Därför är jag glad, friskt vågat hälften vunnet!

Arne och jag har planerat vårt framtida kök ikväll. Vi har bl a tejpat upp var vi ska ha vår köksö. Arne ser det praktiska, jag ser det jag vill hehe så det blir nog lite kompromisser till slut. Jag antar att min önskan om ett akvarium i väggen ain´t gonna happen eller vad tror ni? För närvarande har jag sträckt mig till en fuskstenvägg där jag kan göra hål och sätta in ljus och växter.......skam den som ger sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar