torsdag 26 mars 2009

10 cm=300 spänn!

Japp det är sant...i alla fall om man är lapplisa! Idag åkte jag på böter och nej, det var INTE för att jag INTE betalat utan för att jag parkerat "utanför markerat område". Översätter jag detta betyder det att bilen bredvid hade parkerat snett så what to do, ingen annan parkering fanns att skåda så jag var tvungen att ställa mig likadant vilket resulterade i att jag stod TIO YNKA JÄVLA CENTIMETER utanför linjen! Kan ju undra vad det där var för ettrig terrier som skrev lappen....herregud lightning up! Okej jag HAR ju iofs gjort fel men hur funkar det vintertid när ALLA linjer är utom synhåll? Kan nån berätta detta för mig?

Hade ju min date med PT:n idag. Vi värmde upp med hjälp av en pinne (yes it´s true) och sen sprang jag som en hamster i bur på löpbandet medan han stod bredvid och tvingade mig att föra en konversation. Jag som har sprungit rätt mycket i mitt liv fick nu veta att jag har haft fel löpteknik, numera kommer ni se mig studsandes som en hare längs vägarna :) Jo det är sant, för en skonsam löpning ska man landa med foten UNDER kroppen för att dämpa stötarna. Detta medför att man måste liksom skjuta ifrån med foten för att komma framåt och det tar på vaderna kan jag säga! JÖSSES!! Sprang en sketen halvtimme på bandet och sen hade jag svårt att ta mig därifrån. Där fick jag för att jag trodde jag var någotsånär tränad.

Positivt är nu iaf att jag får använda creme fraiche och sånt som smakförstärkare i maten. Jag får naturligtvis inte äta det med sked bara för att utan använda det sparsamt. Känns ju bra, nu kommer jag nog kunna äta mer varierat. Tack för tipset Sandra vem du nu än är:) Ska genast testa!
Dags för nattjobb igen. Har inte sovit något på hela dagen så natten kommer bli mardrömslik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar