söndag 22 mars 2009

Äcksplanäjschöönn

Fick ett litet wakeupcall när vi var hos mor och far i helgen. De skrek rakt ut när jag försiktigt nämnde mitt lilla projekt. Pappa hade en schysst kommentar (till Arne): "Om hon fortsätter såhär så hitter du int´ igen ´na där i sänga!" :) Mamma sa: "Du ska inte hålla på sådär du som är så fin redan." Snällt sagt meeen det är ju inte det det handlar om! Jag har tränat på gym i två år nu och det händer inte så mycket. Jag är fullt medveten om att jag inte är tjock på något vis men när jag nu ändå håller på så vill jag ha ett mål och se ett resultat. Hälsan är det inget större fel på så jag skulle ljuga om jag sa att det bara berodde på det. Jag vill helt enkelt testa att forma min kropp till den bild jag har i huvudet samt ta reda på vad som krävs. Dessutom har jag inga andra direkta hobbies så nu är ett bra tillfälle att lägga ned lite extra tid på detta. Jag vill samtidigt lära mig mer om kost och träning, vad som händer om jag äter det eller tränar si och så. Jag klarar inte av att bara springa samma runda, lyfta samma vikter dag ut och dag in utan att veta var jag är på väg. Så måste det väl vara för alla i alla sammanhang, man måste väl vara på väg nånstans?
Vill därtill poängtera att det inte är någon fotomodellkropp jag vill efterlikna gud förbjude. Nej jag vill se frisk, hälsosam, stark och smidig ut. Behöver jag nu även tillägga att jag INTE tycker att jag INTE är det nu också men jag vill utveckla det lite. Så no worries out there, this girl hasn´t lost her mind....yet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar