söndag 1 mars 2009

Slut på helgen..ÄNTLIGEN!

Ådi älskar inte mig. Det är ett faktum, något som smärtar mig att säga men vad annars ska jag tro när jag får kalla handen och isiga vindar varje gång jag försöker lirka och truga? Orsak? Igår morse började han med att vägra gå framåt, han vaknade på studs när jag klappade honom god morgon meeeeeen så kände han väl att det är kallt ute så idag vill jag inte tjänstgöra..typ. Jag försökte och försökte, trugade ömsom med vänliga ord, vara lätt på foten men till slut brast det och han fick utstå lite hugg och slag. Inget jag är stolt över jag vet men ibland brister det även hos den bästa! Efter att ha släpat honom fram och tillbaka längs vägen ett antal gånger gav han upp, SEIJERN ÄR MIIIN!!!! Vi tog oss till jobbet utan större problem, blev lite sen men ändå.
I morse klockan nollsäxxfämton gled jag ut, glad i hågen trots att det var 17 minus ute men vad gör väl det? Motorvärmaren hade ju varit igång hela......natten...nähä....det hade den visst inte!! Ådi betalade tillbaka med att......inte vilja röra sig igen. Samma procedur som sist, det var bara det att nu var han riktigt sur och ville inte alls lyssna på ens de mest romantiska ord jag till slut väste fram mellan tänderna. Mitt i backen, 5 km från hemma och mil ifrån jobbet valde han helt sonika att inte röra sig en meter utan rullator och det hade jag ju inte i fickan direkt. Så där stod jag utan täckbyxor och svångrem, what can a girl do? Kom iofs två snälla män som försökte dra loss hjulet meeeeen Ådi höll benhårt i sina pinaler, hård förhandlare som han är. Kontentan blev att jag lämnade honom vid en busshållplats men en tjuga, hoppades att någon skulle förbarma sig över honom och skjutsa honom hem. Några timmar senare ringer Arne och säger att han (ja han var i Byberget och kunde därför inte hjälpa mig på morgonen, måste väl tillägga det så ni inte tror att han är helt värdelös och vägrar hjälpa mig) hade satt sig i Ådi, startat honom och kört honom hem. JUST LIKE THAT! Måste vara något manligt språk som jag inte behärskar...

För övrigt har min helg förstörts av mms föreställande en fiskande Arne på sjön i strålande sol, en Therese i armarna på Guds gåva till ALLA, Markus Fagervall samt att jag såg Kim var på Birsta och rev av några låtar.......och jag då? Var fan var jag???? På en inpyrd industri, delivering da heat to da people.....men ja ä int bitter!

1 kommentar:

  1. Känns som en hårrrrd helg....?
    Men måste ju tillägga mina blåmärken, det var inte bara jag som trodde Makkan va min *hehe*
    kram

    SvaraRadera