tisdag 17 mars 2009

Teknik ger lik

Idag har jag haft lönesamtal. Det var egentligen inte ett dugg nödvändigt eftersom jag har VÄLDANS SMÅ marginaler att påverka min löneutveckling, inte ens min närmsta chef kan påverka sådär supermycket, men det var ju bra på andra sätt då jag fick veta om jag sköter mig eller måste ta mig i kragen. Vad tror ni svaret blir? Jaaaaaaaaaaaaag måste...fortsätta vara så satans BRA haahahaaaa! Nej men allvarligt, de verkar nöjda och glada med mig så jag tänker fortsätta ånga på i samma anda och förhoppningsvis lär jag mig något under tiden också. Har fokuserat på att visa att jag är intresserad och vill lära mig och det verkar ha gått fram, sen är det ju så att ju mer man lär sig och frågar desto mer får man veta. Längtar dock till att kunna jobba en förmiddag när telefonen ringer som en galning, saker händer i processen, folk ute i anläggningen skriker och ska ha hjälp eller fråga frågor som jag nu bara kan svara på till 5% ungefär...och känna mig fullständigt TRYGG i min arbetsroll. Det tär på en att hela tiden vara den som inte vet, inte kan, och om någon frågar mig måste de fråga någon annan en gång till för att vara säker på sin sak. Det är jag inte van vid så jag peppar mig genom att säga att det är en nyttig läxa och därigenom något positivt.

Nu har vår sista tillökning (på VÄLDIGT länge mark my words!!) i familjen anlänt.....vår stereo/tv/younameit-anläggning. Slet upp grejerna och Arne skulle koppla men på sluttampen sket det sig totalt. Vi hade nämligen ingen kabel mellan förstärkaren och dvd:n så vi kan inte testa grejerna, poppa upp grannarna, men icke! Inte helt oväntat för att vara oss. Så nu orkar vi inte jävlas längre utan mitt förslag är att slänga oss i soffan och titta på Bygglov och House. Arne är ju lite mer tjurig så vet vem, han kanske mejslar ihop en kabel på ren tjur:)
Sayonara baby!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar