fredag 20 mars 2009

Handlingen är färdig

Går ju tokbra det här! Har nu varit och inhandlat en vagn (nej vagnen stannade i butiken men varorna i den kom hem) full med konstiga saker som jag inte alls riktigt har en aning om hur de ska tillagas, vad jag kan äta dem till eller så men det är väl bara att googla. Linser, bönor, en sjujävla massa grönsaker och frukter och lite annat krafs. 870 spänn kostade kalaset men det såg finfint ut i vagnen iaf! Har dock svårt att veta exakt vad jag får och inte får äta. Är det okej med creme fraiche eller inte? Kan man äta naturell yoghurt? TELL ME IF YOU KNOW! Köpte även MIN sista godispåse på ett BRA tag framöver, har satt i mig halva den och lite toblerone. Nu mår jag skitdåligt i magen men det är bra, det är DEN känslan jag ska plocka fram när Arne ligger där och trycker på kvällarna med munnen full med sötsaker. Själv är planen att då slita fram nåt ur min hälsorika hylla och tänka att fan det här är bra skit det!

Jag har gjort några egna hyllor i skafferiet och kylen så att jag ska veta vad jag har och inte har. Arne kommer nog att nalla från dem och det får han så gärna. Däremot är han lite skeptisk till hur det kommer att bli, ska han äta min mat också, måste vi laga olika maträtter osv. Antar att han äter min mat fast med tillägg av kodhydrater.

Imorgonbitti smäller det. Då blir det en frukost med ägg och....ja det kanske blir en omelett med svamp och paprika....det borde väl vara en bra start iaf?
Har mailat min PT, får väl se om han är nöjd med resultatet. Back to sofflocket....last day...

1 kommentar:

  1. Hej,

    Om man gillar lite kryddor i maten så kan chilikryddade röda bönor i tomatsås vara något att testa. Eller kanske currykryddade gröna linser (fungerar jättebra att göra det m.h.a röd eller grön currypasta på burk). Eller kanske hummus eller falafel?

    Finns ju en massa man kan göra på linser & bönor (och kikärtor för den delen), det är så vi vegetarianer överlever. Kolla en massa vegetariska recept om du vill ha inspiration till vad man kan göra med bönor/linser. Vill man ha kött som protein så är det ju inte så svårt att lägga till. En massa av de vegetariska recepten saknar dessutom creme fraiche och vissa andra mjölkprodukter (osockrade soja- resp. havrealternativ fungerar rätt bra också).

    SvaraRadera