tisdag 24 mars 2009

Tisdagsgnäll

Jag vet inte om det beror på maten men nåt som gör mig så gröndjävulskt förbannad är när saker som jag inte förstår mig på INTE fungerar! Ett exempel från ikväll: Jag får en ruta på datorskärmen där det står att jag ska uppgradera ett program. I do it till punkt och pricka. Först fungerar det inte, sen funkar det mirakulöst när jag testar igen. Drar en suck av lättnad när hjärnan registrerat ett positivt slut.......MÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP! LURAD! SAMMA JÄVLA RUTA KOMMER UPP IGEN!! Såå....jag biter ihop och gör om och gör rätt som det så vackert heter. TRE GÅNGER! Nu ger jag fan upp, jag kör hellre på en inställning från Hedenhös tid än installerar skit som inte fungerar resten av kvällen.

Ett annat exempel är ju min kära Ådi. Som om jag verkligen trodde på mig själv när jag nöjd och glad rullade ut från verkstan och tänkte att jajamän nu ska vi ha ett bra liv igen. Eller som, efter att hjulet frusit fast, tänker att åh snäll han är som bestämmer sig för att sluta jävlas och börja fungera. Sakta sakta smyger han in nåt litet fel, börjar snart tro att han är en riktig liten psykopat, som den där bilen Christine. Misstänker starkt att det är nåt fel på hjulet eller nåt i anslutning till hjulet eller vad som nu driver oss framåt för det kluckar lite konstigt, bara såpass att jag ska höra det och påpeka det för andra som naturligtvis INTE hör det vilket resulterar i att jag börjar tveka och undra om jag börjar bli psykiskt labil.
Det jag blir förbannad på är ju att jag inte kan dra en enda slutsats när det händer något med bilen. Jag är OERHÖRT avis på de som, när bilen inte startar på morgonen och det är 20 minus ute, tar allt med ro och kan dra en SLUTSATS om vad som är fel. Oerhört imponerande och otroligt....störande! VE ER!

En tredje grej är om jag spelar tv-spel, vilket inte händer sådär jätteofta men ibland lyckas Arne lura mig till att köra bil eller dra en golfrunda. DÅ blir jag helt VANSINNIG när jag tex kör rakt fram i en kurva och Arne gör det inte. Efteråt kan han då säga: "Men du skulle ju trycka fyrkant och SEN kryss." JAHA?! Jag behöver en instruktionsbok för kontrolljäveln för jag ligger ungefär 30 år efter i tv-spelsutvecklingen. Jag kan ärligt talat inte ens FÅ AV vårat PS3 om jag råkar komma åt on-knappen. Pinsamt va? Och jag ska kalla mig tekniker! HA! Eller om vi spelar golf och min boll går käpprätt åt skogen men Arnes boll glider rakt upp på green. Då undrar jag naturligtvis varför och då kan Arne säga ungefär att "Du måste ju kolla på den där mätaren, när den visar på nästan rött DÅ ska du slå." JAHA IGEN?! Jag är ingen dålig förlorare på saker där jag har en chans men jag är helt off inom denna bransch att jag blir förbannad bara jag tänker på det.

Sådär nu har jag gnällt av mig lite :) En bra sak idag var att jag fick beröm när jag körde en panna på jobbet så helt hemskt har det inte varit ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar