fredag 13 mars 2009

Byta pengar med varann

Ups and downs for today:
En bra grej är att vi förmodligen inte behöver installera om datorn. Inget virus verkar finnas och nåt jäkla "riskware"-doning ligger i karantän och då gör det tydligen ingen skada. Så vi håller tummen, blundar och kör vidare. Om jag börjar utebli härifrån under en längre period så kan ni börja efterlysa mig eller helt enkelt anta att vi har nåt nytt skit att slåss med i denna underbara värld av teknik. Detta resulterade dock att vi köpt en extern hårddisk idag, till ingen nytta var jag nära att tillägga men det är klart att det är BRA att HA! Får bara vänta med att plocka ut mina linser till nästa månad höhö, hur länge kan de ligga i butik och vänta tro? Jag gör en studie och skyller på det om de envisas med att gnälla. Nu ljög jag faktiskt också en aning, det är klart att jag har RÅD att plocka ut mina linser my God, men jag har VALT att försöka spara visst mycket i månaden så att vi ska ha råd att köpa alla vansinnigt nödvändiga, (ska jag kanske skriva nödiga för ibland verkar det som så i denna lilla familj om inte saken inhandlas PÅ STUDS så är det som att vara nödig och inte få gå på toa, det trycker på så att säga) saker som vi ser under livets gång. Idag tex har vi fyndat högtalare, förstärkare och en subwoofer på AVD så så fort vi har hämtat dem ska jag dra igång musik som kanske får snön av taket. Eller så kan vi kanske ta och bjuda upp till en dans med vårfestSLASHinflyttningsfest och då blir idèn helt plötsligt inte så tokig va? Nä trodde väl det! Men efter det så låser jag både mitt och Arnes kort, då är det sluthandlat! Nån måtta får det vara annars är det nästa ni ser av oss lipandes i Lyxfällan och det enda ni får läsa om på bloggen är nåt påhittat nummer, väldigt likt numret på Rädda barnen-galan, där jag hoppas att nån stackare trycker in fel och donerar oss nån miljon eller så.
Jag tycker verkligen illa om snåla människor. Alltså de som uppenbarligen HAR ansenligt med pengar men som stoppar undan dem i väntan på....ja döden antar jag.....och som inte kan unna sig en enda liten sak. Sen så fort man ska göra något så låter det bara "Nääeee jag har inte rååååååd, om jag inte kan få lååååna alltså"...sen ser man inte röken av de pengarna ever again. De som verkligen har ont om pengar, de kan jag gladeligen skänka lite till för även om vi inte är miljonärer eller tjänar stora summor så tycker jag att det är fint att man kan hjälpa till när man kan. Däremot är jag ingen big giver som skänker pengar till alla galor som arrangeras, där kunde jag kanske bli bättre, men jag mår bättre av att bjuda vänner på något och se dem bli uppriktigt glada än att jag skänker pengar till cancerfonden eller liknande och sen inte veta vart tusan pengarna tar vägen. Det finns ett ställe jag skänker till, jag vet ärligt talat inte vad det är till men det är nåt med cancer. De ringde mig för länge sen och sen dess ringer de varje år och JAG KAN INTE SÄGA NEEEEJ!! Arne sitter alltid och skrattar åt mig efteråt men okej, det är 150 kr om året så alright, låt gå för det.
Har jag haft nåt down-tillfälle idag tro? Hmm.....njäääeee jag tror inte det faktiskt. Tror jag ska koka lite kaffe, lägga mig på soffan och fortsätta min allmänbildningskurs med hjälp av Rikard på TV4. Jepp I do it!

1 kommentar:

  1. När man sjunger måste man andas, när man skriver må man göra radmatningar...?

    Puss på dig

    SvaraRadera