söndag 29 mars 2009

Nattfundering

Sista nattskiftet har dragit igång. Imorgon startar min motionsmara. Först en springtur och sen en promenad på kvällskvisten. Får väl se hur länge vaderna pallar, det känns FORTFARANDE kan jag lova! Efter några vändor är nog det problemet löst, men fram till dess? Hur ska jag ta mig framåt, blockera att det värker som tusan? Bara att bita ihop som sagt.

Sitter och funderar över folk. Vad är det som gör att vissa bara inte kan bete sig? Vad man än försöker med så går det bara inte fram hos vissa. Att fungera tillsammans ihop i ett samhälle måste ju generera ett givande och ett tagande från båda parter eller hur? JAG vet att jag tänker mycket på hur jag funkar i vissa situationer, varför jag känner så, säger så och gör så. Men en del verkar bara vara rakt igenom egoistiska och skiter fullständigt hur de behandlar andra. Är det kanske skönare att vara en sådan människa? Jag menar, man blir ju inte omtyckt av någon men om man inte bryr sig, spelar det någon roll då? Jag vet i alla fall att jag inte vill vara sådan så därför vill jag inte ta reda på det heller. Blir bara så trött ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar