måndag 23 mars 2009

Mat och blondiner

Har nyss kommit in efter en kvällspromenad. Det var inte en ultimat promenad då jag blev kissnödig nästan på en gång vi gått och dessutom var det sjujävla kallt så tårna kändes som klumpar i gympapjucksen. Alltså vad ska man ha för SKOR på sig när man promenerar vintertid? Det är för kallt för ha träningsskor och för osmidigt att ha de vanliga vinterskorna som ju heller inte är vigda till att träna i eller ens gå fort i. Jag efterlyser dem BUMS, de perfekta winterwalking-shoes!

Idag när jag berättat för dem på jobbet om vad jag håller på med var det många som sa "Åh GUUUD va eeeelak du kommer bli!!!"......ÄR det verkligen så? Om jag äter det ena eller det andra, vad har det för betydelse för mitt humör så länge jag blir mätt och belåten? Mätt var väl att ta i iofs, jag är fan hungrig JÄMT! Proteinet ska ju fan hjälpa till att hålla en mätt länge så what´s the deal with me? Kan ju vara så att det är MÄNGDEN det är fel på, jag kanske inte får i mig tillräckligt. Men hur jävla mycket mat ska jag måsta tillaga för att uppnå nirvana?

Läser om Blondinbella i Aftonbladet. Jag kan fan inte bestämma mig för om jag ska salutera och lyfta på mössan eller lägga mig raklång på golvet och asgarva. Hon vill alltså bli advokat, okej så långt är allt...okej(?)....men ORSAKEN är desto mer intressant. Hon har inspirerats av Legally Blonde-karaktären och bestämt sig för att jajamän I wanna be just liiike yooouu. Skulle vilja se den ansökan som dimper ner hos Stockholms universitet. "Asså ja har bara typ dårå SETT den där FILMEN och hon EEEEE ju ba för COOL asså och nu vill jag be just LIKE her och ba rädda världen och sånt...typ." En del av mig vill gärna tro att det är precis så det kommer att gå till, sen kommer även detta bli film och ännu nåt anknytet till henne som antingen går att älska eller hata. Jag har egentligen inte rätt till en åsikt då jag inte ens har läst hennes blogg men SÄTTET hon beter sig på i media, jag säger skyll dig själv för fan för att du blir dumförklarad! Är det så att hon egentligen är så smart att hon har fattat att det är dumhet som tar en längst? Jag vet inte, jag vet inte ens varför jag spekulerar men det är väl ett tidsfördriv som allt annat.
Tror jag måste se på nyheterna nu så jag inte hamnar i samma träsk, nähä klockan har redan passerat sju, får väl ta det klockan tio istället :)

2 kommentarer:

  1. Haha jag håller med dig.. Jag tycker någ att hon ärrätt knäpp ändå den där llilla tösen..

    SvaraRadera
  2. Kanske lite grövre typ Goretex känga finns på Stadium.
    Jag köpte mina för ca450:-
    Dom är super att gå i.
    Och jag går varenda dag ca1-1½ tim.

    SvaraRadera